هایک ویژن

هایک ویژن یکی از شرکت های تولید لوازم الکترونیکی و محصولات حفاظتی و نظارتی تصویری مانند انواع دوربین مدار بسته می باشد. این برند کار خود را در کشور چین از سال ۲۰۰۱ میلادی شروع کرده است. این شرکت توانست با پیشرفت بسیار سریع جای خود را در بین سایر برندهای مطرح دنیا باز کند. زیرا از بهترین روش ها و مواد اولیه برای تولیدات خود استفاده می کند. علاوه بر قسمت تولید شرکت که دارای کارمندان زیادی می باشد گروهی برای تحقیق و توسعه ی کار استخدام شده اند. که همواره مشغول به روزرسانی و تحول در شرکت هستند. از جمله تولیدات کمپانی دوربین هایک ویژن به دستگاه NVR ، دستگاه DVR، سرورهای ویدیویی دیجیتالی، انواع دوربین مدار بسته، کارت های فشرده سازی، ذخیره سازها، صفحه های نمایش، دستگاه تماس داخلی و دستگاه Access Control می توان اشاره کرد که دوربین مدار بسته در این بین از شهرت زیادی برخوردار است. این برند چینی با توجه به جایگاهی که در بازار جهانی دارد به تاسیس نمایندگی هایی در سراسر دنیا مانند آمریکا، هلند، امارات متحده ی عربی و هند اقدام کرده است.

پد موس هایک ویژن

 

برند هایک ویژن

همه ی شما با دوربین مداربسته آشنایی دارید. نقشی که این دوربین ها به عهده دارند، حفاظتی و نظارتی می باشد. در واقع تمامی صنوف و کارخانجات و حتی اماکن دولتی و ساختمان های مسکونی نیز از این دوربین ها استفاده می کنند. هر چه مکان مورد نظر از نظر امنیتی حساس تر باشد، نیاز به دوربین مداربسته و با کیفیت و فناوری روز بیش تر احساس می شود. این دوربین ها در طول زمان پیشرفت های زیادی در زمینه های کیفیت تصویر، ضبط در تاریکی، ضبط تصاویر رنگی، ضبط هنگام حرکت، مقاومت نسبت به شرایط آب و هوایی و آسیب های طبیعی مانند نور خورشید و گرد و غبار داشته اند. دوربین های ثبت تخلفات و پلاک خوان و تشخیص پلاک نیز از مواردی است که به بازار عرضه شده اند.

دوربین هایک ویژن نیز از رقبا جا نمانده و با مدیریت و درایت خود به تولید این محصولات و پیشرفت در آن ها رسیده است. از جمله دوربین های تولیدی این برند به دوربین های مدار بسته ی آنالوگ HD و دوربین های مدار بسته ی تحت شبکه مانند دوربین های پلاک خوان اشاره می شود.

 

تفاوت انواع دوربین مدار بسته

دوربین هایک ویژن از چند نظر دسته بندی می شوند: نوع بدنه، نوع تکنولوژی، کیفیت تصویر و نوع لنز.

انواع دوربین مدار بسته از نظر نوع بدنه:

دوربین مداربسته دام: دام به معنای گنبد است و علت نام گذاری این دوربین ها ظاهر گرد آن ها است. این دوربین ها در محیط های بسته و مسقف کاربرد دارند و اغلب از جنس پلاستیک هستند.

 

عکس دوربین 2143G0-I

 

دوربین مداربسته بولت: بولت به معنای گلوله است و علت نام گذاری این دوربین ها ظاهر گلوله مانند آن ها است. این نوع برای محیط های خارجی و نصب بر روی دیوار مناسب است و جنس بدنه ی آن ها نیز اغلب از فلز است.

 

عکس دوربین 2625fwd-izs

دوربین مدار بسته ی باکس: این مدل برای مصارف حرفه ای مانند کارخانجات، بانک ها و سوله ها مورد استفاده قرار می گیرند. اغلب فاقد لنز هستند.

دوربین مدار بسته ی اسپید دام: این نوع دوربین ها دارای قابلیت چرخش به همه ی جهات را دارند. به همین دلیل از سایر مدل ها متمایز می شوند.

دوربین مدار بسته ی کیوب: دارای ظاهری مستطیل شکل هستند. از مقاومت پایینی برخوردارند به همین دلیل در محیط های داخلی منازل و ادارات استفاده می شوند.

دوربین پین هول مینیاتوری: این نوع به نام مخفی نیز شهرت دارد. برای زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که مصرف کننده مایل به دیده شدن آن نیست.

دوربین فیش آی: فیش آی به معنای چشم ماهی بوده و علت نام گذاری نیز شباهت این دوربین به چشم ماهی می باشد. قابلیت ارائه ی تصاویر ۱۸۰ درجه ای این دوربین باعث کاربرد آن در مکان هایی با سقف های بلند شده است.

 

 

انواع دوربین مدار بسته از نظر نوع تکنولوژی:

محصولات آنالوگ HD: ساز و کار انتقال تصویر این دوربین ها مثل دوربین های قدیمی از راه آنالوگ و کابل های کواکسیال می باشد. اما تفاوت این مدل با مدل های قدیمی در فشرده سازی و تغییر فرکانس خروجی تصاویر می باشد. به همین می توانند تصاویر باکیفیت تری را ضبط کنند.

محصولات تحت شبکه: ساز وکار انتقال تصویر در این محصولات به صورت دیجیتال است. علاوه بر نصب آسان  و راحتی استفاده و سایر ویژگی های کاربردی، کمترین هزینه را در کابل کشی به عهده ی کارفرما قرار می دهد. این محصولات دارای قابلیت های تشخیص چهره و پلاک خودرو می باشند.

انواع دوربین مدار بسته از نظر کیفیت تصویر:

دوربین هایک ویژن با کیفیت تصویر های متفاوتی تولید می شوند. واحد کیفیت تصویر مگاپیکسل است. مگا پیکسل نمایانگر میزان جزئیاتی است که یک دوربین توانایی نمایش آن را دارد.

انواع دوربین مدار بسته از نظر نوع لنز:

دوربین مدار بسته با لنز ثابت: لنزهای ثابت دارای فاصله ی کانونی ثابتی هستند و قابلیت زوم و بزرگنمایی وجود ندارد و تنها فوکوس آن متغیر است.

دوربین مداربسته ی با لنز متغیر: این دوربین ها دارای قابلیت بزرگنمایی با تغییر فاصله ی کانونی هستند.

دوربین  هایک ویژن نیز دارای تولیدات متنوعی در دسته بندی های مختلف ذکر شده می باشد.

 

مزایا و ویژگی های دوربین های برند هایک ویژن

  • قابلیت ضبط تصاویر با کیفیتی تا ۸ مگا پیکسل
  • قابلیت عکس برداری در شب در فاصله های بیشتر از ۱۰۰ متر
  • شیوه ی استفاده ی آسان
  • توانایی تصویر برداری با زاویه ی دید باز
  • برخورداری از استاندارهای IP67 و IP66
  • قابلیت انتقال تصویر روی گوشی همراه و در نتیجه بی نیاز ساختن مصرف کننده از صفحه نمایش اختصاصی
  • قابلیت نظارت بر تصاویر ارسالی از دوربین ها از هر جای دنیا در پی استفاده از خصیصه ی انتقال تصویر
  • تنوع در محصولات به لحاظ ظاهری و کیفی
  • تولید دوربین های بی سیم
  • قیمت مقرون به صرفه

خریداری محصولات هایک ویژن

این برند از جایگاه خوبی در بازار ایران برخوردار است. برای خرید دوربین هایک ویژن کافی است که به نمایندگی هایک ویژن مجاز این شرکت مراجعه یا از سایت های معتبر آن ها این محصولات را خریداری کنید.