سازمان ها و ساختمان ها ، به ویژه ساختمانهای مسکونی و اداری ، نیازهای امنیتی مشابهی دارند ، از جمله نظارت تصویری برای آگاهی و بررسی موقعیتی ، مدیریت زنگ خطر  و تشخیص نفوذ ، کنترل دسترسی و مدیریت بازدید کننده و همچنین پارکینگ هوشمند. با این حال ، ادغام سیستم ها از چندین فروشنده می تواند کار را پیچیده ، پرهزینه تر و کارآمدتر کند. اپراتورهای ساختمان به دنبال راه حلهای امنیتی جامع هستند که شامل مؤلفه های اساسی ایمنی و کارآیی باشد ، از عمومی ترین نیازهای امنیتی گرفته تا توابع هوشمند پیشرفته که باعث بهبود کارایی مدیریت و تجربه کاربر می شوند.

 

سیستم دوربین مدار بسته هوشمند و فعال 

داشتن  دوربین مداربسته پایه و اساس کل راه حل امنیتی ساختمان است ، با این حال ، سیستم های دوربین مدار بسته سنتی به صورت غیرفعال برای ثبت تصاویر صرفاً کار می کنند ، و پرسنل امنیتی ممکن است بدون یادآوری به موقع ، به راحتی ناهنجاری ها را از دست دهند. با توجه به وقوع حوادث ، احتمالاً خسارتهایی  هایی هم رخ دهد.

عملیات امنیتی یک ساختمان باید از پاسخ منفعلانه به واکنش فعال منتقل شود. یک سیستم دوربین مدار بسته فعال می تواند هوشمندانه رفتارهای نفوذ را تشخیص دهد و به طور خودکار هشدارها را برای هشدار دادن به پرسنل امنیتی برای انجام تأیید صحت ویدیو در زمان واقعی تحریک کند. این امر در کاهش هزینه های گشت دستی و جلوگیری از ضرر قبل از ان بسیار با ارزش است.

به عنوان مثال  همکاری بین سیستم های دوربین مدار بسته هایک ویژن و درب اضطراری است. درب اضطراری برای حوادثی مانند آتش سوزی استفاده می شود و دارای محدودیت دسترسی است که به همان روش سایر درها تنظیم نشده است. هنگامی که صفحه وضعیت درب احساس می کند که یک درب اضطراری باز شده است ، فیلمبرداری فعال دوربین مدار بسته به طور خودکار برای پرسنل امنیتی ظاهر می شود تا بررسی کنند و تصمیم بگیرند که اقدام بیشتری انجام دهند.

قابلیت و فناوری Deep learning بیشتر در سیستم های دوربین مدار بسته مورد استفاده قرار می گیرد و به آنها این امکان را می دهد تا به طور مؤثر انسان را از حیوانات ، برگ ها ، باد و سایر عناصر دخالت متمایز کنند. این می تواند آلارم کاذب را به طور مؤثر کاهش دهد.

 

هدایت دسترسی با شناسایی چهره

در مورد کنترل دسترسی با کارت و مشخصه‌های مربوط به اثر انگشت، اغلب اتفاق می‌افتد که افراد بیرون از  درها را گیر کرده اند  و به سختی منتظر برای یک نجات هستند و زمانی که کارت‌های خود را فراموش کرده یا گم کرده اند ، صبر می‌کنند، یا دست‌هایشان پر است، یا انگشتان دستشان در هم گیر کرده است. در همین حال کارتهای گمشده نیز ممکن است منجر به خطرات ایمنی شوند زیرا افراد غریبه در صورت پیدا کردن آنها می توانند وارد ساختمان شوند.

داشتن سیستم کنترل دسترسی که می تواند چهره ها را تشخیص دهد گزینه خوبی خواهد بود که افراد را از موقعیت های ناخوشایند که در بالا به آنها اشاره شد ، نجات بدهد  و به آنها اجازه می دهد با گذراندن اوقات فراغت از درها یا موانع با شناسایی چهره محافظت کنند ، و جلوگیری  میکند از نگرانی کارت های گمشده. برای ساختمانهای اداری ، یک سیستم کنترل دسترسی با ویژگی عبور چهره با عملکرد حضور در زمان قابل افزایش است و آمار دقیق حضور را برای ادارات منابع انسانی ارائه می دهد.

 

مدیریت بازدیدکنندگان انعطاف پذیر

مدیریت بازدید کنندگان دردسر  دیگری برای ساختمان ها است ، زیرا راحتی و ایمنی باید در نظر گرفته شود. از یک طرف ، مدیریت امنیتی باید اطلاعات بازدید کنندگان را جمع آوری کند و سعی کند تا آنها را در مناطق لازم محدود کند ، اما از سوی دیگر ، ساکنان و شرکت ها امیدوارند که بازدید کنندگان آنها بتوانند در طول بازدید خود تجربه ای دلپذیر و راحت داشته باشند.

سیستم مدیریت بازدیدکنندگان انعطاف‌پذیر به متعادل کردن این دو درخواست کمک خواهد کرد. این سازمان به ساکنان یا کارکنان اداره اجازه می‌دهد تا اجازه محدود به بازدید کنندگان را بدهند و به آن‌ها اجازه دهند که بسته به اهداف مختلف بازدید, تنها وارد نواحی خاص شوند. بازدید کنندگان همچنین می‌توانند یک تجربه مناسب با چندین روش برای ثبت بازدیدها از جمله ثبت آنلاین, ثبت دستی سایت و ترمینال ثبت بازدید کننده داشته باشند.

 

داشتن پارکینگ هوشمند با ANPR

تشخیص اتوماتیک شماره پلاک (ANPR) یک رویکرد محبوب برای سیستم‌های پارکینگ هوشمند بوده و کارآمد و مناسب است. دوربین‌ها در ورودی و خروجی می‌توانند ابتدا تشخیص دهند که آیا هدف متحرک یک ماشین است یا نه، سپس به طور اتوماتیک صفحه مجوز آن را

می‌خوانند. سرورهای ANPR می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا به خودرو اجازه ورود یا خروج را می‌دهد، و زمان، مکان، جهت، و شماره پلاک ماشین را ثبت می‌کنند.

در طول روز ، وسایل نقلیه به طور مرتب از پارکینگ و ساختمان‌های اداری وارد و خارج می‌شوند. به طور موثر و دقیق شناسایی این خودروها، اجازه دادن به وسایل نقلیه ثبت‌شده در داخل و خارج، و شارژ کردن هزینه‌های پارکینگ، مدیریت آن پیچیده است.

توبسط تجزیه و تحلیل  داده های ورودی و خروجی وسیله نقلیه ، سیستم پارکینگ هوشمند با ارائه داده هایی از جمله اینکه چند اتومبیل در یک روز وارد و بیرون می روند ، شلوغ ترین زمان کی است و چه مدت یک اتومبیل در پارکینگ باقی خواهد ماند.

ایجاد راه حل با سیستم های متحد

اما مهم ترین چیز برای یک راه حل کارآمد در امنیت ساختمان ادغام سیستم ها است. استفاده از سیستمهای مدیریتی جداگانه برای عملیات امنیتی ساختمان می تواند پرهزینه و ناکارآمد باشد و هرگونه ناسازگاری همچنین می تواند خطر آلارم کاذب را افزایش دهد.

به طور ایده آل ، یک راه حل جامع امنیتی ساختمان باید از ادغام دوربین های مدار بسته ، زنگ خطر ، کنترل دسترسی ، کنترل آسانسور ، مدیریت بازدید کننده و سیستم های پارکینگ هوشمند پشتیبانی کند.

با وجود سیستم های متحد ، سیستم های امنیتی ساختمان می تواند به عنوان یک کل کار کند تا بتواند یک محیط امن و کارآمد را برای کار و زندگی ایجاد کند.